Prime Living säljer fastigheten Karlstad Kornetten 2

Prime Living (publ) har tecknat avtal om försäljning av förvaltningsfastigheten Karlstad Kornetten 2 till Verna Söderort AB baserat på ett underliggande fastighetsvärde på 70 MSEK. Huvudintressenter bakom det förvärvande bolaget är Johan von Essen och Hans Thyrén.

Avtalet är villkorat av att erforderlig lånefinansiering är säkerställd senast den 2019-01-10. Tillträdesdatum är den 2019-01-31. Affären sker genom en bolagsförsäljning. Försäljningen kommer att ge bolaget ett likviditetstillskott om ca 21 MSEK vid tillträdet.

Säljarens rådgivare i transaktionen har varit Colliers International och legal rådgivare har varit Baker McKenzie.

Denna information är sådan information som Prime Living AB (Publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 2018-12-21 kl. 15:15 CET.

21 december 2018

Hans Sandén, VD och Koncernchef
hans.sanden@primeliving.se

Prime Living Pressrelease 2018-12-21.pdf

Prime Living utvecklar lönsamma studentbostäder med ett unikt koncept som ger kortare produktionstider och lägre kostnader. Bolaget äger och förvaltar långsiktigt samtliga lägenheter som produceras. Bostäderna består av prefabricerade bostadsmoduler som tillverkas på fabrik i Kina, transporteras och monteras på plats i Sverige. Idag förvaltar Prime Living 1 178 lägenheter på fem orter.