Prime Livings styrelseordförande lämnar styrelsen

Peter Gustafson, styrelseordförande i Prime Living AB (publ) ("Bolaget" eller "Prime Living") har i dag lämnat styrelsen. Som ny styrelseordförande har styrelsen idag valt Tobias Lennér. Övriga styrelseledamöter kvarstår i styrelsen varvid styrelsen kommer bestå av Jonas Andersson, Tobias Lennér och Mikael Wandt.

Valberedningen har informerats och förslag till styrelse kommer att presenteras inför årsstämman 2019.

"I och med brygglånet som kommunicerades igår och att obligationsförandena är genomförda har bolagets likviditet säkerställts i det korta perspektivet och styrelsearbetet går in i en ny och intensiv fas. I samband med det väljer jag att lämna styrelsen", säger avgående ordförande Peter Gustafson i en kommentar.

"Nästa steg för Prime Living att lösa den långsiktiga finansieringen. Sedan den nya styrelsen tillträdde i slutet av oktober har affärsrelationer med vissa tidigare underleverantörer avslutats och upprustning av befintligt fastighetsbestånd pågår. Bolaget har möjlighet att skapa stora utvecklingsvärden både genom att fortsätta exploateringen i Spånga med totalt 1136 lägenheter samt genom att fortsätta driva utvecklingen av bolagets fastighetsprojekt med upp till drygt 700 lägenheter på Irland vidare." säger Tobias Lennér i en kommentar.

Denna information är sådan information som Prime Living AB (Publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 2019-03-22 kl. 15:25 CET.

22 mars 2019

Tobias Lennér, Styrelseordförande, info@primeliving.se, +46-706-61 83 37

Prime Living Pressrelease 2019-03-22.pdf

Prime Living utvecklar student och ungdomsbostäder med ett unikt koncept som ger kortare produktionstider och lägre kostnader. Bolaget äger och förvaltar långsiktigt samtliga lägenheter som produceras. Bostäderna består av prefabricerade bostadsmoduler. Idag förvaltar Prime Living 1 038 lägenheter på fyra orter.