Prime Living flyttar huvudkontoret till Arenastaden i Solna

Prime Living flyttar huvudkontoret till Pyramidvägen 7 i Solna. Inflyttning kommer ske den 1:a augusti i år. Flytten görs för att få mer ändamålsenliga lokaler och att ge utrymme för en fortsatt expansion. Företaget kommer även närmare befintliga och kommande utvecklingsprojekt i Stockholmsområdet.

– "I vår nya lokal får vi de förutsättningar vi behöver för att växa och ge våra medarbetare en fantastisk arbetsmiljö i moderna lokaler, skapa en företagskultur byggd på framåtanda och inte minst för att attrahera nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Vi vill även bidra till ett hållbarare samhälle och jag är mycket nöjd över att vi nu lyckats hittat en ändamålsenlig lokal som dessutom är miljöcertifierad.", säger VD Ingvor Sundbom.

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 juni 2017 kl. 08:30 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ingvor Sundbom, VD och Koncernchef, +46 (0) 707 88 66 50
ingvor.sundbom@primeliving.se
www.primeliving.se

Prime Living Pressrelease 2017-06-20.pdf

Prime Living utvecklar lönsamma studentbostäder med ett unikt koncept som ger kortare produktionstider och lägre kostnader. Bolaget äger och förvaltar långsiktigt samtliga lägenheter som produceras. Bostäderna består av prefabricerade bostadsmoduler som tillverkas på fabrik i Kina, transporteras och monteras på plats i Sverige. Idag förvaltar Prime Living 1 096 lägenheter på fyra orter och har ytterligare cirka 3 000 lägenheter i pågående och planerad produktion under de kommande fyra åren i Stockholmsområdet, Göteborg, Öresundsområdet och Karlstad samt på Irland.